Ruby in US

Ruby

Urban & Downtown | Nashville, TN

(5)

$$$ - Sensible to Splurge

15 Weddings

Welcome to Ruby! We're a highly distinctive, boutique Nashville venue in a repurposed historic/industrial space. We anchor the vibrant Hillsboro Village district next to Vanderbilt. We're surrounded by Dragon Park, so outdoor space is a big part of what Ruby is about. Our event hall space is highly versatile and as a one of a kind Nashville event space, we're excited to be part of what makes Nashville unique.

Links
Ceremony Site Yes
Outside Catering Yes
Location
2411 Blakemore Ave., Nashville, TN 37212
Staticmap?&zoom=13&size=500x200&maptype=roadmap&markers=36.1379730429472,-86

Best Local Venue for Intimate Weddings

Services

We plan and coordinate a good number of the weddings at Ruby. We designed Ruby, so if you like our architectural space we may be a good designer for your event. We've also seen a good number of events here, so we know our way around Ruby!

LARGELY OPEN VENDOR POLICY // all indoor and outdoor spaces // SEASONALLY TENTED FRONT COURTYARD // in-house audio and video systems + wifi // STRING LIGHTS IN MAIN ROOM + FRONT COURTYARD // LED wall washing + ceiling lights // FACILITIES MANAGER // onsite ice + water + trash // POST EVENT CLEAN UP // byo alcohol // taxes + credit card fees

Portfolio

View All Photos

Weddings (15)

View All Weddings

Reviews (5)

December 12, 2016 | This is a verified review
Highly Recommend!

"Ruby was the perfect place for my wedding. It has an intimate rustic feel on the inside with so many outdoor options it was perfect for my wedding of 100 people. I love that it is in the heart of the city and convenient to a lot of hotels. The venue is also next to a wonderful park so if there are children attending this is a nice escape for them. I HIGHLY recommend visiting Ruby if you want a Nashville wedding"

July 22, 2016 | This is a verified review
Neutral

"Ruby was a beautiful venue and they were a great help on the day of the wedding and always quick to reply to emails and queries. However, they did upcharge on a lot of things after we signed the original contract that they were not forthcoming with at the start of our visit with them. Additionally, they lost our check for 6 months and didn't deposit - coming back to us for a replacement long after our event which left a bit of a bad taste in our mouths. "

Navigation-open-uri20151230-3-l4y1mu
Ruby replied:

" Hey Alexis + Kurt, First off, we loved your wedding! You were such a beautiful bride! And the wedding itself was just wonderful! We loved working with you. Thank you so much for your feedback. We reviewed your invoice and wanted to let you know that we've made some changes. We used to charge additionally for the specialty lighting we provide in the building (as most venues do), but now we include that in the venue fee. (Yay!) We try to be as transparent as possible in any requirements or fees on the front end. We desire to make sure Ruby is a great fit for a bride and groom before signing the contract. In regards to your check, yes, we did find it paper clipped behind another a few months after your event and thankfully you didn't have to replace it. So sorry for the inconvenience, we now accept online payments to avoid this situation in the future! Best wishes to you both, Brenda + Dan "

July 9, 2016 | This is a verified review
No

"The venue is AMAZING. However, the owners were significantly difficult to work with. They made it difficult for our other vendors and did not follow through with what they promised us day of our celebration. They were also rude to my in-laws. I cannot recommend them. "

Navigation-open-uri20151230-3-l4y1mu
Ruby replied:

" Hey there Berrylin + Thomas, Hope you both are doing really great! Sorry for the late response on this, we wanted to go back and check on a few things regarding your booking. We are deeply sorry that you didn't feel you had an awesome experience at Ruby. As a boutique venue, we try very hard to offer a personalized experience. When we looked over your file, we were reminded of how your event started out as a discounted rehearsal dinner, but then due to family circumstances, it needed to be moved to a wedding reception on another date...which we did, at no additional charge (keeping all discounts and not charging for the different day of the week), even though the price varied dramatically. We're also unsure of any issues with your vendors, we were actually voted a "Best of" by our vendors in Borrowed and Blue for 2016! All of your vendors have actually been back to Ruby since, (and nobody has mentioned anything), with the exception of your sister who did the flowers. It looks as though she may have opened her own business now, congrats to her, that's awesome! Again, so sorry if you felt any of our staff was rude! We would have loved to hear about this closer to your event date so we could have taken appropriate action. Again, we enjoyed having your very special wedding at Ruby and we wish you both love and light! Best, Brenda + Dan "

May 20, 2016 | This is a verified review
Recommend

"We were very please with Ruby as a reception venue. It's a beautiful space, and Dan and Brenda were helpful and responsive through the preparation process. Important to know- the max capacity and the max capacity for a seated dinner are different, so you'll want to think through your needs before booking. Additional space can be available dependent upon the weather. "

October 6, 2014 | This is a verified review
Highly Recommend!

"Ruby was fantastic! We loved the fact that it was a blank slate and we could create any atmosphere we wanted. In addition, the owners were so flexible and let us bring in whatever vendors we wanted! I highly recommend Ruby!"

View All Reviews